Fredsduene har landet!🕊

Fredslaget Sør har sydd egne fredsduer av resirkulerte stoffer etter et mønster fra Fæbrik, som samarbeider med Nobels Fredssenter.

Fuglene vaier i vinden i et tre på stien mellom gamle Hove camping og Spornes.

Duene er vandrefugler, og de skal henge her noen få uker før de skal fly videre til andre steder.

Vi håper at duene kan invitere de som ser dem til å snakke om fred og hvordan vi kan bygge en fredskultur der det stadig er snakk om opprusting. Duene formidler at fred er dialog, likeverd, rettferdighet, nåde og omsorg.

«Skaper vi menneskeverd, skaper vi fred!» (Nordahl Grieg)

Vi oppfordrer alle til å ta bilder av fuglene og dele på sosiale medier!

Teksten er skrevet av Tunne Torstveit og Brit Tørå i Fredslaget Sør og stod på trykk i Agderposten 9.april.